Thursday, September 25, 2008

inDAhnYA maLAm perTAma!

INDAHNYA MALAM PERTAMA

Satu hal sebagai bahan renungan Kita...
Tuk merenungkan indahnya malam pertama
Tapi bukan malam penuh kenikmatan duniawi semata
Bukan malam pertama masuk ke peraduan Adam Dan Hawa

Justru malam pertama perkawinan kita dengan Sang Maut
Sebuah malam yang meninggalkan isak tangis sanak saudara
Hari itu...mempelai sangat dimanjakan
Mandipun...harus dimandikan
Seluruh badan Kita terbuka.....
Tak ada sehelai benangpun menutupinya.
Tak ada sedikitpun rasa malu...
Seluruh badan digosok dan dibersihkan
Kotoran dari lubang hidung dan anus dikeluarkan
Bahkan lubang-lubang itupun ditutupi kapas putih...
Itulah sosok Kita....
Itulah jasad Kita waktu itu

Setelah dimandikan..
Kitapun kan dipakaikan gaun cantik berwarna putih
Kain itu ...jarang orang memakainya..
Karena bermerk sangat terkenal bernama Kafan
Wewangian ditaburkan kebaju Kita...
Bagian kepala..,badan. .., dan kaki diikatkan
Tataplah..... tataplah. ..itulah wajah Kita
Keranda pelaminan... langsung disiapkan
Pengantin bersanding sendirian...

Mempelai diarak keliling kampung yang dihadiri tetangga
Menuju istana keabadian sebagai simbol asal usul
Kita diiringi langkah gontai seluruh keluarga
Serta rasa haru para handai taulan
Gamelan syahdu bersyairkan adzan dan kalimah Dzikir
Akad nikahnya bacaan talkin.....
Berwalikan liang lahat..
Saksi-saksinya nisan-nisan.. yang tlah tiba duluan
Siraman air mawar.. pengantar akhir kerinduan

Dan akhirnya.... tiba masa pengantin..
Menunggu dan ditinggal sendirian..
Tuk mempertanggungjawab kan seluruh langkah kehidupan
Malam pertama yang indah atau meresahkan..
Ditemani rayap-rayap dan cacing tanah
Di kamar bertilamkan tanah..
Dan ketika 7 langkah tlah pergi....
Sang Malaikat lalu bertanya.
Kita tak tahu apakah akan memperoleh Nikmat Kubur...
Ataukah Kita kan memperoleh Siksa Kubur.....
Kita tak tahu...
Dan tak seorangpun yang tahu....
.
.
.
gapodiyo: insaf!

keRaNa SAyAng Ku TuRuTkAN

semua ni kerana demi cinta diorang...

huish... mmg syg bangat sama moto dia



yang ni lagik teruk..awek tdo luor.. klu aku bercerai kasih dah ni..
.
.
.
gapodiyo: manusia mmg sayang harta dan diri!

cuBa peRhaTi tUL2

cuba korang amati tul2 gambar kat bawah ni... ada sesuatu tak kena...!

.

.

.

gapodiyo: seramnyo!

Wednesday, September 24, 2008

mEmaCAm rAgaM

jimat petrol!

ish.. ganas tul bdk ni..




terlena di atas kotak empuk




kunci keselamatan tambahan..




tak pakai helmet!




tersangkut!

.

.

.

gapodiyo: asalkan bahgio!

Tuesday, September 23, 2008

iTs aMAziNG...aBout Ur eYEs

Can you read this ???




Not possible to read anything?Then follow the guidelines given below Close your eyes almost 90% so that you can actually read it..

.

.

.

gapodiyo: mato kawe ok.. leh baca!

moDel jUaL dArA


ROME: Seorang model Itali yang pernah bersumpah tidak pernah mengadakan hubungan seks bercadang menjual daranya untuk bayaran satu juta euro atau £792,000 (RM4.9 juta).


Model majalah untuk lelaki, Raffella Fico, 20, memberitahu majalah Itali: "Saya tidak sabar untuk melihat siapa yang sanggup membelanjakan wang untuk memiliki saya."


Fico, yang muncul dalam rancangan Big Brother versi Itali awal tahun ini, berkata beliau akan menggunakan wang itu untuk membeli rumah di Rome dan membayar yuran kelas lakonan. "Saya tidak tahu apa rasanya melakukan seks," katanya kepada majalah Chi. � Agensi

sUbSidi MinYAk raKyat kePAda KerAjaaN m'sIA

Sedar atau tidak, dalam pada semua menunggu pertukaran kerajaan kita sebenarnya telah memberi subsidi secara tak langsung kepada kerajaan Pak Lah dengan membayar harga minyak yang lebih dari sepatutnya.
Setakat artikel ini ditulis, harga minyak dunia sudah jatuh ke paras USD 92.7 setong. Kerajaan Malaysia pimpinan Pak Lah yang masih lagi dalam kekalutan politik sekali lagi membelakangkan kepentingan rakyat dengan tidak mengambil apa-apa tindakan yang drastik di atas penurunan harga minyak semasa dunia ini.

Janji telah ditabur dan dicanang kepada rakyat bahawa kerajaan akan memberi subsidi hanya 30 sen per liter kepada rakyat bermakna rakyat hanya akan dapat penjimatan harga minyak sebanyak 30 sen dengan setiap liter yang dibelanjakan untuk memenuhi tangki kenderaan masing-masing. Tapi adakah janji yang dibuat oleh kabinet Pak Lah itu relevan dengan keadaan semasa??Adakah ianya digunapakai oleh Menteri jaga harga minyak, Datuk Shahrir Samad?? Jika mengikut perkiraan mudah, dengan harga minyak sekarang sebenarnya membuatkan rakyat pula yang memberi subsidi kepada kerajaan.

Perkiraan mudahnya seperti di bawah :-

1 barrel(tong) = 159 liter1 USD = RM 3.45 (converter di sini)
harga minyak semasa = USD92.7 setong (rujuk sini)

Dulu USD145 x 3.3 (Rate semasa) / 159 liter = RM3 – RM0.30 (Subsidi) = RM2.70
Skrg USD93 x 3.45 (Rate semasa) / 159 liter = RM2 – RM0.30 (Subsidi) = RM1.70

Kerajaan jual => RM2.55
Harga tanpa subsidi => RM2.00
Kita tanggung kerajaan = RM0.55 per liter.

Mengikut perkiraan mudah ini, harga minyak tanpa subsidi di Malaysia adalah RM2.00 seliter. Kerajaan menjual kepada rakyat dengan harga RM2.55 seliter. Bermakna rakyatlah yang memberi subsidi kepada kerajaan sebanyak 55 sen seliter. Berapa banyak agaknya kerajaan dapat dengan mengekalkan harga minyak RM2.55 sen seliter ini? Dan Pak Shahrir, menteri jaga harga minyak berkata bahawa harga minyak akan diturunkan sebelum Aidilfitri sebanyak 15 sen lagi kepada RM2.40.

Dengan harga ini pun, rakyat masih lagi memberi subsidi kepada kerajaan sebanyak 40 sen. Siapa yang tolong siapa? rakyat ke yang tolong kerajaan atau pun kerajaan tolong rakyat??? Jangan asyik nak pergi melawat sana-sini, tapi rakyat dibiarkan sengsara menanggung kesan kenaikan melampau harga minyak beberapa bulan lalu.

Bangkitlah Pak Lah dari lena. Kapal dah nak karam pun masih lagi lena dibuai mimpi. Mana janjimu dengan mengatakan pilih BN akan menjadikan SELAMAT, AMAN, MAKMUR?

Ingat!!!! kamu pemimpin....sama ada kita membuat sejarah, ataupun kita yang akan menjadi sejarah......Renungkan!!!!!
.
.
.
gapodiyo: kena carik tenaga lain lak!

keKAsih NAbiL rAja LAWok!

haaa ha, kamu ketahuan! hmm, comey gak awek si nabil nih. pandai ko carik yup..





~mesra...!~
.
.
.
gapodiyo: bahagio harapnyo..

eLaKKan MemAkAn senAraI cHina fOOd ni..!

For your information, the following items have been recalled due to China’s milk scandal:

1. M&M
2. Snickers
3. Mento’s Yoghurt Bottle
4. Dove Chocolate
5. Oreo Wafer Sticks
6. Dutchlady Sterilised Milk
7. Wall’s all natural mango
8. Mini Poppers Ice Cream
9. Magnum Ice Cream
10. Moo Sandwich Ice Cream
11. Mini Cornetto
12. You can Ice Cream

Stores have been asked by AVA Singapore to remove them. If u have any of these items at home, don’t eat them.

Singapore's Agri-Food and Veterinary Authority (AVA) has said that its laboratory test have shown that the "White Rabbit Creamy Candy" from China is also contaminated with melamine

Wednesday, September 17, 2008

baYi mILiKi eMpaT maTa!

kuasa yang maha esa

.
.
.
gapodiyo: subhanallah!

kemAlaNgAn nGeri

kemalangan ngeri

.

.

.

.

yang penakut jgn tgk!





.
.
.
gapodiyo: hati2, saling berpesan la kita. hanya ini yang dpt tunjuk.

cAra2 nGeLat bAyar tIcKeT paRkinG

video

.

.

.

gapodiyo: guna motor klu nak g bayar bil etc

Tuesday, September 16, 2008

Lagu Raya :- Menjelang Hari Raya - DJ Dave

jAnJi ALLAH UnTuk OrG yaNg BeRhaJat bErkAhWin

JANJI ALLAH BAGI ORG YANG MAHU BERKAHWIN
.
1-"Wanita-wanita yang keji adalah untuk lelaki yang keji, dan lelaki yang keji adalah buat wanita-wanita yang keji (pula), dan wanita-wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik dan lelaki yang baik adalah untuk wanita-wanita yang baik (pula)". (An Nuur : 26)
.
Bila ingin mendapatkan jodoh yang baik, maka perbaikilah diri. Hiduplah sesuai dengan ajaran Islam dan Sunnah Nabi-Nya. Jadilah lelaki yang soleh, jadilah wanita yang solehah. Semoga Allah memberikan hanya yang baik buat kita. Amin.
.
.
2-"Dan kahwinikanlah orang-orang yang bujang diantara kamu dan orang-orang yang layak (berkahwin) dari hamba-hamba sahayamu yang lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan mereka dengan kurniaan-Nya. Dan Allah Maha Luas (Pemberian-Nya) lagi Maha Mengetahui". (An Nur: 32)
.
Sebagian para pemuda ada yang merasa bingung dan bimbang ketika akan berkahwin. Salah satu sebabnya adalah kerana belum mempunyai pekerjaan. Dan yang peliknya ketika para pemuda telah mempunyai pekerjaan pun tetap ada perasaan bimbang juga. Sebahagian mereka tetap ragu dengan harta yang mereka dapatkan dari gajinya.
.
Dalam fikiran mereka terdetik, "adakah cukup untuk berkeluarga dengan gaji sekian?". Ayat tersebut merupakan jawapan buat mereka yang masih ragu untuk melangkah ke alam pernikahan kerana alasan ekonomi. Yang perlu ditekankan kepada para pemuda dalam masalah ini adalah kesanggupan untuk memberi nafkah, dan terus bekerja mencari nafkah memenuhi tuntutan berkeluarga.
.
Bukan besarnya wang ringgit yang perlu dibimbangkan. Kelak, Allah akan menolong mereka yang berkahwin. Allah Maha Adil, bila tanggung jawab para pemuda bertambah - dengan kewajiban menafkahi isteri-isteri dan anak-anaknya - maka Allah akan memberikan rezeki yang lebih. Tidakkah kita lihat kenyataan di dalam masyarakat, kebanyakan mereka yang bermula dengan kemiskinan, tidak mempunyai apa-apa ketika menikah, kemudian Allah memberinya rezeki yang melimpah-ruah dan mencukupkan segala kekurangannya?
.
.
3-" Ada tiga golongan manusia yang berhak Allah tolong mereka, iaitu seorang mujahid fi sabilillah, seorang hamba yang menebus dirinya supaya merdeka dan seorang yang bernikah kerana ingin memelihara kehormatannya". (HR. Ahmad 2: 251, Nasaei, Tirmidzi, Ibnu Majah hadis no. 2518, dan Hakim 2: 160)
.
Bagi siapa saja yang bernikah dengan niat menjaga kesucian dirinya, maka berhak mendapatkan pertolongan dari Allah berdasarkan penegasan Rasulullah Shallallahu 'alaihi wa sallam dalam hadis ini. Dan pertolongan Allah itu pasti datang.
.
.
4-"Dan diantara tanda-tanda kekuasaan-Nya ialah Dia menciptakan untukmu isteri-isteri dari jenismu sendiri, supaya kamu cenderung dan merasa tenteram kepadanya, dan dijadikan-Nya di antaramu rasa kasih dan sayang. Sesungguhnya pada yang demikian itu benar-benar terdapat tanda-tanda bagi kaum yang berfikir" (Ar Rum : 21)
.
.
5-"Dan Tuhanmu berfirman : 'Berdoalah kepada-Ku, nescaya akan Kuperkenankan bagimu. Sesungguhnya orang-orang yang memalingkan diri dari menyembah-Ku akan masuk neraka Jahanam dalam keadaan hina dina' ". (Al Mu'min : 60)
.
Ini juga janji Allah 'Azza wa Jalla, bila kita berdoa kepada Allah nescaya akan diperkenankan-Nya. Termasuk di dalamnya ketika kita berdoa memohon diberikan pasangan hidup yang agamanya baik, cantik, taat dan sbgnya. Dalam berdoa perhatikan adab dan sebab terkabulnya doa.
.
Diantaranya adalah ikhlas, bersungguh-sungguh, merendahkan diri, mengadap kiblat, mengangkat kedua tangan, dll. Perhatikan juga waktu-waktu yang mustajab dalam berdoa. Di antaranya adalah berdoa pada waktu sepertiga malam yang terakhir dimana para malaikat turun dari langit dunia bersama-sama mengaminkan , pada waktu antara azan dan iqamah, pada waktu turun hujan, dll. Perhatikan juga penghalang terkabulnya doa.
.
Di antaranya adalah makan dan minum dari yang haram, juga makan, minum dari usaha dan sumber yang haram, melakukan apa yang diharamkan Allah, dll. Manfaat lain dari berdoa bererti kita meyakini kekuasaan Allah, mengakui bahwa Allah itu tempat meminta, mengakui bahwa Allah Maha Kaya, mengakui bahwa Allah Maha Mendengar, dll. Sebahagian orang ketika jodohnya tidak sampai-sampai maka mereka pergi ke dukun-dukun dan bomoh berharap agar jodohnya lancar. Sebahagian orang ada juga yang menggunakan guna-guna dan sihir. Cara-cara seperti ini jelas dilarang oleh Islam.
.
Perhatikan hadis-hadis berikut yang merupakan peringatan keras dari Rasulullah Sollallahu 'alaihi wa sallam:
.
"Barang siapa yang mendatangi peramal nasib / dukun, lalu ia menanyakan sesuatu kepadanya, maka tidak diterima solatnya selama empat puluh malam". (Hadis sahih riwayat Muslim (7/37) dan Ahmad)
.
Telah bersabda Rasulullah sollallahu 'alaihi wa sallam, "Maka janganlah kamu mendatangi peramal-peramal nasib itu." (Sahih riwayat Muslim juz 7 hal. 35).
.
Telah bersabda Nabi shallallahu 'alaihi wa sallam, "Sesungguhnya jampi-jampi (mantera) dan guna-guna (sihir) itu adalah (hukumnya) syirik." (Hadis sahih riwayat Abu Daud (no. 3883), Ibnu Majah (no. 3530), Ahmad dan Hakim).
.
.
6-"Mintalah pertolongan (kepada Allah) dengan sabar dan solat". (Al Baqarah : 153)
.
Mintalah tolong kepada Allah dengan sabar dan solat. Tentunya agar datang pertolongan Allah, maka kita juga harus bersabar sesuai dengan Sunnah Nabi Sollallahu 'alaihi wa sallam. Juga harus solat sesuai Sunnahnya dan terbebas dari bid'ah-bid'ah.
.
.
7-"Kerana sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan, sesungguhnya sesudah kesulitan itu ada kemudahan". (Alam Nasyrah : 5 - 6)
.
Ini juga janji Allah. Mungkin terasa bagi kita jodoh yang dinanti tidak kunjung tiba. Segalanya terasa sulit. Tetapi kita harus tetap berbaik sangka kepada Allah dan yakinlah bahwa sesudah kesulitan itu ada kemudahan. Allah sendiri yang menegaskan dua kali dalam Surah An- Nasyrah.
.
.
8-"Hai orang-orang yang beriman jika kamu menolong (agama) Allah, nescaya Dia akan menolongmu dan meneguhkan kedudukanmu".(Muhammad : 7)
.
Supaya Allah Tabaraka wa Ta'ala menolong kita, maka kita tolong agama Allah. Baik dengan berinfak di jalan-Nya, membantu penyebaran dakwah Islam dengan penyebaran buletin atau buku-buku Islam, membantu penyelenggaraan pengajian, dll. Dengan itu semoga Allah menolong kita.
.
.
9-"Sesungguhnya Allah pasti menolong orang yang menolong (agama)-Nya.Sesungguhnya Allah benar-benar Maha Kuat lagi Maha Perkasa". (Al Hajj : 40)
.
.
10-"Ingatlah, sesungguhnya pertolongan Allah itu amat dekat".(Al Baqarah : 214)
.
Itulah janji Allah. Dan Allah tidak akan menyalahi janjinya. Kalaupun Allah tidak / belum mengabulkan doa kita, tentu ada hikmah dan kasih sayang Allah yang lebih besar buat kita. Kita harus berbaik sangka kepada Allah. Inilah keyakinan yang harus ada pada setiap muslim dan muslimah.
.
.
.
gapodiyo:amiiin..... berserah pada yang Maha Esa

kEmaLAngaN seWaktu BerTugAs

buat kalian... utamakan keselamatan anda...

.

.

.

gapodiyo: kna beringat sokmo la..

sApa pAlinG mALas

Pada masa dahulu, ada sebuah kampung dimana semua rakyatnya amat Rajin belaka tidak ada yang malas. Jadi pada suatu hari, rajanya membuat pengumuman hendak mencari Seorang yang malas. Semasa perhimpunan itu, adalah seorang lelaki mengaku paling malas.

Katanya : “saya adalah yang paling malas”

Raja pun bertanya : “apa tahap malas awak?”

Lalu jawab lelaki tersebut :”kalau saya hendak makan,ada orang yang menyuapkan saya”.

Tiba-tiba datang seorang lelaki lagi : “Saya lebih malas lagi dari dia tuanku”.

Tuanku pun bertanya kepadanya : “sampai mana pulak tahap malas awak?”

Maka jawabnya : “Kalau saya makan pun, sampai ada orang tolong kunyahkan”. Maka raja pun terdiam?

Tanpa disangka2 datang seorang budak lelaki kepadanya sambil berkata: “Saya lah yang paling malas tuanku”.

Raja pun bertanya, : “bagaimana pula tahap kemalasan awak?”

Budak itu pun menjawab : “Nak cite pun malas”.

KAH . KAH . .KAH . .!!!!!!!!!
.
.
.
gapodiyo: nak taip pun malas... ;D

sElaMat beRbuKA

.
.
.
gapodiyo: budu dan petai tetap menjadi pujaan hatiku

kiSah LaWak

Lawak Hari Ini : Nenek kulum

Pada suatu hari, Nina membawa teman lelakinya berjumpa neneknya

Nenek: sila duduk

T.Lelaki: Tenkiu, nek.

Nenek: Nina, pergila ke dapur buat air.

Semasa menunggu mereka membuat air di dapur, teman lelaki nina telah memakan kacang yg ade atas meja sampai abis.

T.Lelaki: Opps, mintak maaf nenek, saya makan kacang nenek sampai abis.

Nenek: takpe, lagipun nenek bukannya makan kacang tu. Nina selalu beli coklat yang ada kacang kat dalam, jadi nenek makan coklat ajela. Kacang tu nenek tak makan, nenek kulum-kulum je
.
.
.
gapodiyo:luga2 weh

sEkuNtuM bUngA MaWar PeLaNgi







.
.
.
gapodiyo: menci bunga tahik ayam

kEnaPa cHina bAnYAk MeNAng EmAs

Usaha Tangga Kejayaan

berlatih la kito sekueknyo... charyork2!





.

.

.

gapodiyo: patut la Malaysia tak dapat pingat emas pun...

naMa NamA jEpUn

Nama-Nama Jepun
.
.
01. Yang pemarah - KEiJI CACIMAKI
.
02. Yang suka berjimat - SAYORI SUKAMURA
.
03. Yang bisu - KIETA TADASORA
.
04. Yang suka makan nasi - NANACHi KASIBANYA
.
05. Yang suka layan blues - APO NADIKATO
.
06. Yang suka belajar - ASHIKO ULANGKAJI
.
07. Yang kerap bikin kacau - WAKASI HURUHARA
.
08. Yang sangat kedekut - MATIMATI TAMOKASI
.
09. Yang suka sangat tidur - ICHIBAN TIDOMATI
.
10. Yang suka mengintai - HINTAI AKOSUKA
.
11. Yang tua - TARAGIGI PADANMUKA
.
12. Yang kena tinggal bini - SUSAHATI BINILARI
.
13. Yang suka merempit - SAJA CARIMATI
.
14. Yang Lembab - AYUMI SIPUTBABI
.
15. Yang BERSUMPAH diliwat - SAIIFOO BAUKARI
.
.
.
gapodiyo: layan ajo la.. lawak pun ado.

rUmAh iDAmaN

rumah idaman

mungkin ini adalah rumah idaman yang anda bayangkan dalam kotak fikiran korang. tersergam indah jer. laman yang menghijau..



tapi, belakang dia lagi cantik.. :D. rasanya tak cukup modal kot. dah terlebih bajet buat bahagian depan. atau dia gunakan teknik penyamaran tahap tiga.


.
.
.
.
gapodiyo: tak dpat umah teres, bunga-low pun jadik ar

pLeaSe StAy AwAy FRoM The bEacH Area

Dear All

Pls pass on this msg to your love one's / friends. A Tibetan Master divination who predicted the earlier Tsunami and predicts that there will be a TSUNAMI again this year in OCT - DEC 2008. ( 3 mths period )


Pls STAY FAR away frm the BEACH area for your own personnal safety. I don't know how true it is but TSUNAMI is gonna come again. Pls trigger and alert.

TQ
.
.
.
gapodiyo: skadar berpesan-pesan!

kUciNg BerSayAp

Heboh seekor kucing di China mempunyai sepasang sayap

Mustahil seekor Kucing mempunyai sayap !....sebagai manusia normal, kita pun tentu menyetujui hal tersebut. Tetapi sepertinya kita harus menarik kembali kata-kata tersebut. Karena seekor kucing di Cina mempunyai sepasang sayap dipunggungnya !

Seorang Nenek bernama Feng yang tinggal di Kota Xianyang, Propinsi Shaanxi, Cina, mempunyai seekor kucing jantan yang istimewa.

Kucing tersebut mempunyai sepasang sayap yang ditumbuhi rambut di punggungnya. Layaknya sayap burung, bila diraba terasa ada tulang di dalam sayap tersebut. Masing-masing sayap mempunyai panjang sekitar 10 cm. Pada awalnya terbentuk dua gumpalan di punggung, kemudian tumbuh dengan cepat dan membentuk sepasang sayap dalam waktu satu bulan', nenek Feng menjelaskan.

Menurutnya, sayap tersebut mulai muncul setelah kucingnya digoda oleh kucing betina. 1 bulan sebelumnya banyak kucing betina yang sedang birahi menggoda kucing miliknya dan tidak lama kemudian tumbuhlah sayapnya.

Menurut para ahli, fenomena ini terjadi semata-mata karena mutasi gen. Tumbuhnya sayap tidak menyebabkan kucing kesulitan menjalani kehidupan normalnya.
.
.
.
gapodiyo: subhanallah

Monday, September 8, 2008

tHe pOwEr of MaKe-Up

kuasa buat atas(direct translation)









gapodiyo: suka kecantikan asli..

mIsS LaDybOyS











tEh tAriK RM 1.00


Seorang lelaki singgah di sebuah warung dan memesan segalas teh... Sebentar kemudian teh pun sampai dan ketika dia hendak meminumnya dia mendapati ada seekor lalat sedang berenang didalam tehnya. Lalu ia memanggil pelayan... ."Waiter..!
Kenapa ada lalat didalam teh saya... !"Dengan muka badmood si pelayan menjawab.. "takkanlah dengan harga teh RM 1.00 Anda mengharapkan ada kambing di dalamnya... "

sEnI kULiT oReN






.
.
gapodiyo:kreatifnya